Badanie Satysfakcji 2024

Volvo bije własny rekord!

Najlepsza trójka zestawienia jeszcze nigdy nie była tak silna. Pomimo dominacji Volvo znakomite wyniki uzyskali pozostali medaliści – Lexus i Toyota. Ta ostatnia marka do brązu w „generalce”, dołożyła ponadto triumf w segmencie aut dostawczych.

Redakcja

24 WRZEŚNIA 2024 | 3 minuty czytania

Średnia ocen uzyskanych przez lidera, 4,62 pkt., oznacza pobicie dotychczasowego rekordu, który… również należał do Volvo. W 2024 r. do deklasacji jednak nie doszło, a to za sprawą imponujących wzrostów w Lexusie i Toyocie (kolejno o 0,29 i 0,32 pkt), które, jak by tego było mało, uzyskały niemal identyczny wynik (4,39-4,40). Rezultat, który w ubiegłych latach niejednokrotnie wystarczyłby do końcowego triumfu, tym razem pozwolił jedynie skrócić o połowę dystans do lidera.

Pobierz Badanie Satysfakcji 2024

Dobre wyniki czołówki nie powinny przesłonić jednak faktu, że importerzy, co do zasady, nie mają powodów do świętowania. Ogólnobranżowa ocena markowych centrali, 3,22 pkt., to rezultat marginalnie lepszy od ubiegłorocznego, potwierdzający stabilizację znacznie poniżej średniej sprzed pandemii, a nawet lat 2020-2021.


Potwierdzeniem krytycznej oceny dealerów jest fakt, że poza czołową trójką „czwórkę” z przodu uzyskało jedynie Subaru. Duże spadki zanotowały Kia, Mercedes oraz Mazda, czyli marki, które w przeszłości regularnie meldowały się na podium.


W efekcie japońskiego producenta wyprzedziły zarówno SsangYong, jak i Audi. Obie marki awansowały o dwa „oczka”, zajmując kolejno 7. i 8. miejsce, do czego wystarczyło utrzymanie liczb z zeszłego roku. TOP10 uzupełniła Skoda, ustalając próg wejścia do czołówki na poziomie 3,63 pkt.

Image

A jak prezentowała się sytuacja w segmencie aut dostawczych? Która marka zdobyła tytuł tej najbardziej pożądanej na rynku? Raport z Badania Satysfakcji Dealerów do pobrania poniżej. Szersza analiza wkrótce w miesięczniku „Dealer”.

Image