Dealer Marketing

Nie ilość, tylko jakość

Dealerzy, którzy wykorzystują reklamy Lead Ads na Facebooku do pozyskiwania kontaktów, często dochodzą do wniosku, że to mało skuteczne narzędzie. Dlaczego? Ponieważ jakość leadów zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia.


Brzmi znajomo?

Redakcja

24 LUTEGO 2023 | 4 minuty czytania

OBSERWUJ NAS:

czyli jak wykorzystać Facebooka i zyskać klientów z realnym potencjałem

Jeśli chcesz poznać sposoby, by przy użyciu Facebooka wygenerować bardziej wartościową bazę danych i tym samym znacznie zwiększyć szanse na konwersję, poświęć kilka minut na przeczytanie tego artykułu.


Mimo że wielu ekspertów wróżyło jego rychły koniec, Facebook wciąż pozostaje najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie, z miliardami aktywnych użytkowników. Nic więc dziwnego, że firmy wykorzystują jego szerokie zasięgi nie tylko do codziennej komunikacji, ale i do szeregu działań marketingowych. Jednym z nich jest możliwość pozyskiwania kontaktów dzięki narzędziu Lead Ads, stworzonego przez Facebook po to, by zdobywać leady szybciej, łatwiej i taniej niż np. na firmowej stronie lądowania.


Jak to właściwie działa?


Oto prosty schemat tego jak wygląda generowanie leadu z perspektywy użytkownika w wersji standardowej i za pośrednictwem Lead Ads.



Standardowo - za pośrednictwem formularza na firmowej stronie lądowania:

- widzisz reklamę na stronie internetowej

- klikasz w reklamę,

- zostajesz przeniesiony na stronę lądowania,

- wypełniasz formularz kontaktowy, wpisując dane ręcznie,

- potwierdzasz wysłanie formularza kliknięciem.

Przez Facebooka - za pośrednictwem Lead Ads:

- widzisz reklamę na Facebooku,

- klikasz w reklamę,

- otwiera się okno z formularzem,

- pola są wypełnione automatycznie Twoimi danymi,

- wysyłasz formularz za pomocą jednego kliknięcia.

Co może zapewnić nam Lead Ads?


1. Efektywność – jeśli reklama jest dobrze przygotowana i przyciąga uwagę odbiorców, możemy się spodziewać wielu „kliknięć”, a tym samym wygenerowania znacznej ilości leadów.

2. Mniej wymagająca kreacja – z reguły reklamy na Facebooku złożone są z zaledwie kilku linijek treści i prostych obrazów, co sprawia, że ich przygotowanie jest szybkie i nieskomplikowane.

3. Niski koszt – kampania Lead Ads nie wymaga firmowej strony lądowania i tym samym ponoszenia kosztów związanych z jej treścią, designem czy szybkością ładowania.

4. Szybki proces w jednym medium – użytkownik pozostaje jedynie w „ekosystemie” Facebooka, bez przekierowywania na inne strony. To sprawia, że czuje się bezpieczniej i chętniej dzieli się informacjami o sobie.

5. Automatycznie wypełniany formularz – dane zaciągają się z konta na Facebooku, a odbiorca potwierdza je jednym kliknięciem. Dla niego to wygoda, a dla nas pewność, że dane są poprawne (np. bez literówek, które często sprawiają, że lead jest bezwartościowy)


Podsumowując – Lead Ads w stosunkowo prosty i tani sposób pozwala nam na stworzenie dużej bazy danych potencjalnych klientów. Brzmi świetnie, dlaczego więc dealerzy nie doceniają tego narzędzia? Odpowiedź jest prosta – ogromna większość tak wygenerowanych leadów jest niskiej jakości.

Icon

Wskazówka: Im łatwiej pozyskasz leada, tym trudniej będzie mu coś sprzedać!

Co to oznacza w praktyce? Nawet w 80-90% przypadków okazuje się, że osoby które wypełniły formularz i przekazały nam swoje dane, są... zupełnie niezainteresowane zakupem samochodu. Efekt? Frustracja i zniechęcenie zarówno działu marketingu, ale i handlowca, który traci czas i energię na skontaktowanie się z kilkudziesięcioma osobami, które są nieresponsywne, odkładają słuchawkę lub… nie pamiętają, że w ogóle kliknęły w reklamę.


W przypadku pozyskiwania leadów sprzedażowych warto zadbać o jakość, a nie ilość. Jak to osiągnąć?


Rozwiązanie jest proste – wystarczy nieco utrudnić „ścieżkę” użytkownika FB i rozbudować formularz kontaktowy Lead Ads w taki sposób, by zawierał on dodatkowe pytania (jedno lub więcej), na które trzeba odpowiedzieć.

Icon

Wskazówka: Zachowaj złoty środek - zbyt mało pól może być przyczyną pozyskiwania leadów o słabej jakości, a zbyt dużo pól może sprawić, że odbiorca zrezygnuje w połowie wypełnienia…

Rozbudowanie formularza spowoduje, że swoje dane będą częściej zostawiały osoby rzeczywiście zainteresowane naszą ofertą i gotowe poświęcić jej więcej czasu i uwagi. Jakie pytania warto dodać do formularza? Najlepiej takie, które i tak musielibyśmy zadać klientowi w tradycyjnym procesie sprzedaży. Oto kilka przykładów:

- kiedy planujesz kupić nowy samochód?

- jaki budżet planujesz przeznaczyć na zakup?

- czy masz ochotę na jazdę testową?

- jaki rodzaj kontaktu preferujesz?


Świetnie, tylko jak to zrobić? Poniżej krótka instrukcja krok po kroku:


1. Ustawiając kampanię Lead Ads reklamy, kierowanie, umiejscowienie, zgody i całą resztą ustawień konfigurujesz tak, jak zazwyczaj. Jedyną nowością będzie zmiana samego formularza, który otworzy się po kliknięciu reklamy.


2. Formularz możesz skonfigurować na poziomie tworzenia reklamy. Pod sekcją poświęconą zawartości reklamy znajdziesz hasło „Formularz błyskawiczny”. Kliknij „Utwórz formularz”.

3. W oknie konfiguracji formularza wybierz opcję „Mocniejszy zamiar” - dzięki temu przed zatwierdzeniem formularza użytkownik będzie mógł jeszcze raz sprawdzić swoje dane. Dodatkowe kliknięcie ma odsiać tych użytkowników, którzy nie są dostatecznie zmotywowani do podzielenia się swoimi danymi.

4. Teraz czas na pytania. Ich wybór i forma odpowiedzi zależy od Twoich preferencji. Pamiętaj jednak o zasadzie złotego środka i dodawaj je z rozmysłem.

5. Na koniec warto wykorzystać jeszcze jedną opcję Lead Ads – w rubryce „Filtr kontaktów” ustawić „Nie kontakt”, co sprawi, że dane osób, które nie wypełniły naszego formularza w całości, nie zostaną „zaciągnięte” do naszej bazy danych.

Podsumowując – umiejętnie wykorzystane narzędzie Lead Ads może okazać się źródłem cennych kontaktów dla Twojej firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznej reklamie salonów samochodowych na Facebooku i Instagramie weź udział w szkoleniu organizowanym przez Miesięcznik Dealer. Prowadzącym będzie Artur Jabłoński, założyciel agencji Digitalk, specjalizującej się w doradztwie marketingowym oraz reklamie i kampaniach sprzedażowych w mediach społecznościowych.


Zainteresowany? Szczegóły znajdziesz na www.dealermarketing.pl/fb

Icon

Wskazówka: Kilka prostych zmian w ustawieniach formularza Lead Ads może oznaczać, że uzyskamy wzrost jakościowych zapytań nawet o kilkaset procent!


#DealerMarketing to projekt firmy DCG Dealer Consulting, wydawcy Miesięcznika „Dealer” poświęcony w całości marketingowi w firmach dealerskich, w szczególności marketingowi internetowemu. W jego ramach funkcjonuje biuletyn, powstają artykuły i materiały edukacyjne oraz organizowane są cykliczne, dedykowane szkolenia, których tematyka i programy skrojone są pod potrzeby osób odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w firmach dealerskich.