Odkrywamy karty

Nasz ranking wkracza w decydującą fazę. Poznaliśmy 15 oficjalnie nominowanych firm. Do poniedziałku 18 listopada trwa głosowanie w internecie.

Badane trzy płaszczyzny dealerskiej działalności online

Działania sprzedażowe
i marketingowe w internecie

Aktywność w mediach społecznościowych

Firmowa strona

internetowa

W „piętnastce”, spośród której wyłoniony zostanie zwycięzca Rankingu,

znaleźli się następujący dealerzy (w kolejności alfabetycznej):

Tegoroczną listę nominowanych otwiera Autorud, a konkretnie kielecki oddział grupy. W ostatnim czasie firma zaprojektowała własną, wygodną w nawigacji, stronę internetową o charakterze sprzedażowym, na której można znaleźć wszystkie auta dostępne „od ręki”. Lokalne dealerstwo Cupry może z kolei pochwalić się perfekcyjną oceną na wizytówce Google.

Autorud

Tego „zawodnika” zna każdy, kto śledził dotychczasowe edycje rankingu. Bawaria Motors to trzykrotny, a przy tym jedyny zwycięzca konkursu. Czy czwarty start okaże się równie owocny? Każda seria kiedyś się kończy, ale do pokonania dealera związanego z Grupą Emil Frey potrzebna będzie więcej niż odrobina szczęścia – przede wszystkim profesjonalizm na każdym etapie działalności online.

Bawaria Motors

Kolejny przedstawiciel niemieckiego producenta, a przy tym firma, która w swoich działaniach bardzo mocno koncentruje się na raportowaniu i precyzyjnej analityce end-to-end – zwłaszcza w kontekście pomiaru leadów. W drugim kwartale BMW Smorawiński wdrożyło nową strategię, która w krótkim czasie pozwoliła jej zwiększyć liczbę obserwujących na Facebooku o kilkaset procent.

BMW Smorawiński

Numer cztery sprzed roku w poprzedniej edycji imponował dobrze zaprojektowaną stroną internetową, skutecznym nawigowaniem w mediach społecznościowych oraz eksperymentowaniem ze sztuczną inteligencją. Obecnie dealer koncentruje się na dalszej cyfryzacji działalności, w tym zaawansowanych systemach automatyzacji marketingu i mierzalności zachodzących procesów.

Duda Cars Mercedes-Benz

Dealer Volvo zwrócił uwagę świetnie przygotowaną, wieloetapową kampanią marketingową „Szwedzki klimat na drodze”, która wiązała się z wprowadzeniem elektrycznego modelu EX30. Sercem kampanii był dedykowany landing page, zaś motorem napędowym – Instagram oraz Facebook. Akcja spotkała się z ciepłym przyjęciem i została nominowana do nagrody Złotych Spinaczy 2024.

Euro Kas

Gdybyśmy zwycięstwo w Internetowym Dealerze Roku przyznawali wyłącznie na podstawie głosów Kapituły, Grupa Bednarek przerwałaby w zeszłym roku hegemonię Bawarii Motors. Dealer koncentrujący się na działalności w Polsce Centralnej w zasadzie wszystko robi dobrze – tutaj nikt nie myśli o spoczywaniu na laurach.

Grupa Bednarek

Jedna z największych polskich grup dealerskich wraca do konkursu po roku przerwy. Wraca z nową stroną spajającą wszystkie markowe autoryzacje. Pod zaktualizowanym adresem klienci mogą znaleźć ponad 2 tys. ofert. Ale 2024 r. to także zmiany w social mediach – utworzenie konta na TikToku oraz firmowych profili chińskich brandów, które dołączyły do portfolio grupy.

Grupa Bemo

Przed rokiem Gezet uruchomił nową stronę internetową. W tym – firma kontynuowała rozwój nad witryną, wprowadzając zmiany może mniej widoczne, ale równie ważne, pozwalające na jeszcze dokładniejszy pomiar ruchu w Google Analytics 4.0. Uzupełnieniem działań w zakresie analizy danych będzie nowy dashboard zbierający informacje ze wszystkich firmowych kanałów.

Grupa Gezet

Już przed rokiem chwaliliśmy dealera za mnogość opcji oferowanych na stronie Grupy i jej przejrzystość. Od tego momentu jest tylko lepiej: dzięki zaangażowaniu w User Experience firma zwiększyła liczbę użytkowników przeglądających ofertę online o 20 proc. w skali roku. Uwagę zwraca też ciekawa kampania rekrutacyjna w Cuprze Opole – rzecz rzadko spotykana w branży.

Grupa Lellek

Rosnąca liczba dealerów może pochwalić się własną grupową stroną internetową, ale sytuacja, w której firma posiada oddzielne autorskie witryny dla poszczególnych marek w portfelu, jest w dużej mierze bezprecedensowa i dowodzi zaangażowania w segment online. Dowodzą tego także ogromne wzrosty w liczbie pozyskiwanych leadów oraz wdrożenie kampanii programmatic.

Grupa Plichta

Jeden z najszybciej rozwijających się polskich dealerów nie próżnuje również w sferze online. Na dniach firma uruchomi nową stronę internetową koncentrującą się na sprzedaży wszystkich marek Grupy. Dobrze prezentuje się również sytuacja w mediach społecznościowych, gdzie Grupa Zdunek stawia na różnorodność treści.

Grupa Zdunek

Stały uczestnik rankingu po raz drugi pod szyldem PGD RG Motors. Konieczność dostosowania się do wymogów Grupy PGD nie przeszkodziła dealerowi w rozwoju – wręcz przeciwnie, firmowa strona wygenerowała jeszcze większy ruch niż przed rokiem. Skuteczność witryny nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem, bo już w poprzednich latach wskazywaliśmy na prosty w nawigacji układ, wpływający na zadowolenie klientów.

PGD RG Motors

Najlepszy dowód na to, że nieco mniejsze firmy wcale nie muszą ustępować branżowym gigantom. Skoda Bieranowski to profesjonalnie przygotowana strona i ciekawe kampanie marketingowe, realizowane w ramach długoterminowej strategii. Co ważne, działalność online jest tu ściśle zintegrowana z aktywnościami offline – w teorii jasne, w praktyce dealerzy miewali z tym w przeszłości problemy.

Skoda Bieranowski

Dealer z Poznania, Leszna i Kalisza postawił na wariant nietypowy, ale zdecydowanie godny uwagi – firma stworzyła niedawno na Facebooku profil dedykowany sprzedaży flotowej. A dlaczego to ważne? Bo tego typu rozwiązanie pozwala publikować materiały znacznie bardziej dostosowane do potrzeb klienta. Przy obecnym zalewie treści w social mediach precyzja jest atutem, którego nie da się przecenić.

Toyocar Mikołajczak

Grono tegorocznych finalistów zamyka łódzki dealer związany z Grupą Volkswagen. Ostatnie miesiące w wykonaniu firmy to m.in. automatyzacja procesów, lepsza integracja formularzy online z systemem CRM oraz zwiększanie widoczności strony za pomocą narzędzi SEO i SEM. W niedalekiej przyszłości odwiedzający będą mogli ponadto skorzystać z opcji wirtualnego spaceru po salonie.

Zimny Auto

Głosowanie zakończone

Formularz do głosowania

Zagłosuj na swojego faworyta do tytułu

Internetowego Dealera Roku 2024

Zaznacz jedną z firm z listy

i kliknij przycisk „Oddaj głos”


PS. Pamiętaj, że liczy się tylko jeden głos

Głosowanie w internecie będzie możliwe do poniedziałku 18 listopada (do 23.59)


Przypominamy: waga głosów Kapituły: 80%, waga głosów internetu: 20%

Badane trzy płaszczyzny dealerskiej działalności online

Działania sprzedażowe
i marketingowe w internecie

Aktywność w mediach społecznościowych

Firmowa strona

internetowa

100 firm i grup dealerskich, które sprzedały w 2019 roku ponad 340 tys. nowych aut

Całodniowa konferencja skoncentrowana na szukaniu odpowiedzi na temat przyszłości rynku dealerskiego

Premierowe ogłoszenie Listy TOP50 2019: „na żywo” podczas uroczystej wieczornej gali

Wystąpienie gościa specjalnego prof. Marka Belki – Premiera RP, Ministra Finansów, prezesa Narodowego Banku Polskiego

Wygląd i funkcjonalność firmowej stronie internetowej (czym wyróżnia się dana strona na tle innych, czy jest łatwa w nawigacji itd.; w tegorocznej edycji zwrócimy szczególną uwagę na responsywność witryny – dostosowanie strony zarówno do urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych – oraz drogę, którą musi pokonać klient, aby zakupić auto oraz umówić się na serwis).

Aktywność i pomysłowość dealerów w mediach społecznościowych (jak działają i na ile wykorzystują potencjał portali, takich jak Facebook, LinkedIn czy YouTube, ale także Instagram czy TikTok).

Prowadzone w internecie działania sprzedażowe i marketingowe (w tej płaszczyźnie skupimy się na narzędziach sprzedażowych: onlajnowych formach kontaktu z klientem, liczbie ofert sprzedażowych na własnej stronie oraz na głównych portalach ogłoszeniowych. Ważnym elementem oceny będzie opis jednej wybranej kampanii marketingowej).

W rankingu zwracamy uwagę na 3 aspekty dealerskiej działalności online:

Czytaj cały artykuł

Zdobywając laur zwycięzcy po raz trzeci, Bawaria Motors potwierdziła przed rokiem, że w sukcesach z poprzednich lat nie było żadnego przypadku. Choć konkurencja naciskała bardzo mocno, i tym razem nie znalazła sposobu na jedynego do tej pory triumfatora rankingu Internetowego Dealera Roku, o czym w dużej mierze zadecydowały głosy Internetu. Firma należąca do grupy Emil Frey zdobyła łącznie 249 pkt. na 300 możliwych.

Jak wyglądał ranking Internetowego Dealera Roku 2023?

2

Spośród nadesłanych zgłoszeń redakcja „Dealera” wybrała 15, które uzyskały status oficjalnych nominacji. Ogłoszenie nominowanych firm nastąpiło 31 października.

3

O końcowym miejscu w Rankingu zdecydują punkty przyznane przez Kapitułę (składającą się z ekspertów branży dealerskiej i internetowej) oraz punkty z głosowania internetowego. W tegorocznej edycji głosy Kapituły będą odpowiadać za 80% końcowego wyniku, zaś głosowanie online – za pozostałe 20%. Możliwość głosowania w Internecie będzie otwarta do 18 listopada do godz. 23.59.

4

Premierowe ogłoszenie pełnych wyników Rankingu (oraz laureatów kategorii specjalnych) nastąpi w grudniowym numerze „Dealera” oraz w Internecie.

Najpierw poczekaliśmy na zgłoszenia od Państwa. Aby się zgłosić, należało wysłać do 28 października dwuczęściową internetową ankietę.

1

W jaki sposób wyłonimy laureatów „Internetowego Dealera Roku 2024”?

UWAGA: W rankingu klasyfikowane są dealerstwa prowadzące sprzedaż nowych aut i posiadające oficjalną autoryzację przynajmniej jednego producenta samochodów.

Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt!

Artur Białek

+48 694 072 729

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl
www.miesiecznikdealer.pl