Wybieramy najlepszych w świecie WWW od pięciu lat!

RANKING

Rusza V edycja rankingu „Internetowy Dealer Roku” organizowanego przez miesięcznik „Dealer”. Zapraszamy do udziału i wypełnienia ankiety zgłoszeniowej!

Image

W państwach Europy Zachodniej coraz większą rolę w sprzedaży aut, głównie używanych, odgrywają niezależne portale internetowe oferujące swoje usługi bez ograniczeń związanych z czasem czy lokalizacją. Ich sukces, mimo na ogół krótkiego okresu działalności, jest wynikiem zaawansowanych i dopracowanych procesów sprzedażowych online, których niekiedy brakuje autoryzowanym dealerom.


Nowa konkurencja to zagrożenie dla ambicji naszej branży, tym bardziej, że trend zaobserwowany na Zachodzie prędzej czy później przeniesie się także na polskie podwórko. Jeśli dealerzy chcą się przed nim obronić, powinni więcej uwagi poświęcać kwestiom związanym z online – swojej obecności w sieci (tak pod kątem sprzedaży, jak i serwisu), cyfrowej autonomii oraz zdobywającej coraz większą popularność sztucznej inteligencji.


Właśnie dlatego już po raz piąty organizujemy ranking Internetowy Dealer Roku – żeby wyróżnić firmy, dla których sfera online to nie tylko wyzwanie, ale po prostu szansa, by wznieść prowadzony biznes na jeszcze wyższy poziom.


Komu w tym roku przypadnie miano najlepszego? Poprzednie edycje konkursu wygrała Bawaria Motors, ale dynamika zmian w sieci oraz nowe rozwiązania w dziedzinie AI wymuszają nieustanny rozwój – kto osiądzie na laurach, najpewniej przegra. Zwycięży ten, kto pozostanie na bieżąco – z technologią, ale przede wszystkim – z oczekiwaniami klientów.

Badane trzy płaszczyzny dealerskiej działalności online

Działania sprzedażowe
i marketingowe w internecie

Aktywność w mediach społecznościowych

Firmowa strona

internetowa

100 firm i grup dealerskich, które sprzedały w 2019 roku ponad 340 tys. nowych aut

Całodniowa konferencja skoncentrowana na szukaniu odpowiedzi na temat przyszłości rynku dealerskiego

Premierowe ogłoszenie Listy TOP50 2019: „na żywo” podczas uroczystej wieczornej gali

Wystąpienie gościa specjalnego prof. Marka Belki – Premiera RP, Ministra Finansów, prezesa Narodowego Banku Polskiego

Wygląd i funkcjonalność firmowej stronie internetowej (czym wyróżnia się dana strona na tle innych, czy jest łatwa w nawigacji itd.; zwrócimy uwagę na responsywność witryny – dostosowanie strony zarówno do urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych – oraz drogę, którą musi pokonać klient, aby dostać ofertę, zakupić auto oraz umówić się na serwis).

Aktywność i pomysłowość dealerów w mediach społecznościowych (jak działają i na ile wykorzystują potencjał portali, takich jak Facebook, LinkedIn, Instagram czy TikTok).

Prowadzone w internecie działania sprzedażowe i marketingowe (w tej płaszczyźnie skupimy się na narzędziach sprzedażowych: onlajnowych formach kontaktu z klientem, liczbie ofert sprzedażowych na własnej stronie oraz na głównych portalach ogłoszeniowych. Po raz pierwszy ocenie podlegać będzie także skuteczne wykorzystywanie sztucznej inteligencji w cyfrowej działalności dealerstwa).

W rankingu zwrócimy uwagę na 3 aspekty dealerskiej działalności online:

Jak wyglądał ranking Internetowego Dealera Roku 2024?

Niby 14 pkt. przewagi przy niemal 400 możliwych do zdobycia to tyle, co nic. Niby mieliśmy do czynienia z najbardziej wyrównaną rywalizacją od lat, w której to ostateczny triumfator musiał przez długi czas odrabiać straty. Tylko jakie ma to znaczenie, kiedy koniec końców i tak ponownie wygrała Bawaria Motors, a „korona” zdobyta podczas pierwszej edycji rankingu od tego momentu ani razu nie zmieniła właściciela?

2

Spośród nadesłanych zgłoszeń redakcja „Dealera” wybierze 15, które uzyskają status oficjalnych nominacji. Ogłoszenie nominowanych firm nastąpi 5 listopada.

3

O końcowym miejscu w Rankingu zdecydują punkty przyznane przez Kapitułę (składającą się z ekspertów branży dealerskiej i internetowej) oraz punkty z głosowania internetowego. Głosy Kapituły będą odpowiadać za 80% końcowego wyniku, zaś głosowanie online – za pozostałe 20%.

4

Premierowe ogłoszenie pełnych wyników Rankingu (oraz laureatów kategorii specjalnych) nastąpi w grudniowym numerze „Dealera” oraz w Internecie.

Najpierw poczekamy na zgłoszenia od Państwa. Aby się zgłosić, należy wysłać do 31 października dwuczęściową internetową ankietę. Formularz dostępny jest TUTAJ

1

W jaki sposób wyłonimy laureatów „Internetowego Dealera Roku 2025”?

Termin zgłoszeń upływa w poniedziałek 31 października o 23.59.

UWAGA: W rankingu klasyfikowane są dealerstwa prowadzące sprzedaż nowych aut i posiadające oficjalną autoryzację przynajmniej jednego producenta samochodów.

Internetowy Dealer Roku 2025

Formularz zgłoszeniowy cz. 1/2

UWAGA: Jeśli posiadasz więcej niż jedną stronę www/profil w social mediach, podaj te adresy/profile, które chcesz zgłosić do rankingu – i które powinniśmy Twoim zdaniem oceniać.

Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt!

Artur Białek

+48 694 072 729

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa