Trzeci laur dla Bawarii

RANKING

Dealer związany z markami BMW i MINI potwierdza, że w zwycięstwach z poprzednich lat nie było żadnego przypadku. Choć konkurencja naciskała bardzo mocno, i tym razem nie znalazła sposobu na jedynego do tej pory triumfatora rankingu Internetowego Dealera Roku. Firma należąca do grupy Emil Frey zdobyła łącznie 249 pkt. na 300 możliwych.


Do zmian doszło jednak na niższych szczeblach strefy medalowej – wiceliderem zestawienia został wrocławski Motorpol (214 pkt.), zaś podium uzupełniła Grupa Bednarek (211 pkt.), dwie firmy, które wyraźnie poprawiły wynik względem poprzedniej edycji konkursu.

Już przed rokiem zapowiadaliśmy, że „żarty się skończyły”, a taryfy ulgowej nie będzie, i tej linii postanowiliśmy się trzymać. Dysponując danymi z dwóch lat, mogliśmy „na żywo” obserwować zmiany zachodzące u firm, dla których udział w rankingu nie był pierwszyzną, co ułatwiło nam wypracowanie benchmarku, który powinien stanowić (przynajmniej w teorii) normę dla branży.


Czy rzeczywiście stanowi? Tu mamy mieszane uczucia – z jednej strony nie brakuje firm, które, w dużym uproszczeniu, po prostu wiedzą, o co w tym chodzi; z drugiej – wielu dealerów nadal nie wykorzystuje potencjału internetu, traktując go często bardziej jako dodatek do podstawowej działalności.

Dealer związany z BMW zdobył najwięcej punktów w głosowaniu internetowym oraz w social mediach, ale pozostałe kategorie (stronę internetową oraz działania sprzedażowe) „zgarnął” dla siebie Motorpol

Tak jak w poprzednich latach zmagania o tytuł najlepszego toczyły się na dwóch płaszczyznach – głosowania internautów oraz wyborów Kapituły, która oceniała dealerów pod kątem: działań sprzedażowych i marketingowych (m.in. formy prezentacji aut, kampanii prowadzonych za pośrednictwem internetu), dealerskiej strony internetowej (jej funkcjonalności, responsywności, możliwości odkupu aut, rezerwacji wizyty w serwisie itd.) oraz aktywności w mediach społecznościowych. O wyborze zwycięzcy decydował więc szereg czynników, a lider dealerskiego internetu musiał z dużą biegłością funkcjonować na wielu różnych polach.


I to właśnie tu, na poziomie poszczególnych kategorii, doszło do niewielkich zmian. Bo choć Bawaria Motors ponownie zdobyła koronę najlepszego, to tym razem musiała podzielić się wyróżnieniami specjalnymi z dwoma innymi finalistami. Dealer związany z BMW zdobył najwięcej punktów w głosowaniu internetowym oraz w social mediach, ale pozostałe kategorie (stronę internetową oraz działania sprzedażowe) „zgarnął” dla siebie Motorpol, który przeprowadził prawdziwą rewolucję w sferze online. Na uwagę zasłużył również tegoroczny numer trzy, czyli Grupa Bednarek. To przedstawiciel Volkswagena uzyskał bowiem najwyższy wynik punktowy, gdyby pod uwagę brać wyłącznie głosy Kapituły. Chapeau bas.


Pełna klasyfikacja TOP15 Internetowego Dealera Roku 2023 poniżej.

Czytaj cały artykuł

Do popularnej sentencji Benjamina Franklina o tym, że na świecie pewne są tylko śmierć i podatki, moglibyśmy dodać sukcesy Bawarii Motors w kolejnych odsłonach rankingu Internetowego Dealera Roku. Moglibyśmy, ale nie dodamy, mając z tyłu głowy wyniki innego konkursu organizowanego przez naszą redakcję (Lidera Serwisu Blacharsko-Lakierniczego), gdzie byliśmy świadkami serii jeszcze dłuższej, bo aż pięcioletniej, zakończonej dopiero przed rokiem.

W „piętnastce”, spośród której wyłoniony został zwycięzca Rankingu, znaleźli się następujący dealerzy (w kolejności alfabetycznej):

Tegoroczną listę nominowanych otwiera Auto Idea – dealer Mercedesa ze stacjami w Białymstoku, Olsztynie (tu również z autoryzacją Mazdy) i Warszawie. Grupa dysponuje własną (co w przypadku niektórych sieci nie jest sprawą oczywistą), prostą w nawigacji stroną dostosowaną do idei mobile first. Firma może ponadto pochwalić się internetowym sklepem z częściami.

Własna aplikacja z odkupem

Auto Idea

Kolejny sprzedawcą związany z niemiecką marką premium, a przy tym firma, która bardzo mocno stawia na budowanie relacji z klientami, m.in. za pomocą autorskich produkcji. Poprzez design strony internetowej oraz wysokiej jakości zdjęcia dealer dba o wrażenia wizualne potencjalnych klientów, zaś całość uzupełniają interaktywne treści, choćby możliwość pobrania… firmowego kalendarza.

Auto Partner Garcarek

Osobom, które śledziły poprzednie edycje Rankingu, dealera związanego z Grupą Emil Frey nie trzeba przedstawiać. Dwukrotny triumfator Internetowego Dealera Roku po raz kolejny stanie przed szansą na zwycięstwo. Bawaria Motors jest gwarantem solidności na wszystkich polach internetowej działalności, ale czy to wystarczy do obrony tytułu?

Bawaria Motors

Zaczęliśmy od dwóch dealerów Mercedesa, a że konkurencja nie śpi, to przyszedł czas na dwóch przedstawicieli BMW. Tym drugim jest Premium Arena, dealer z Łodzi, który imponuje profesjonalnie przygotowaną stroną. W ostatnim czasie firma podjęła odważną decyzję o debiucie na TikToku, poszerzając grono przyszłych klientów marki o młodsze pokolenie (bądź walcząc o ich rodziców).

BMW Premium Arena

Przed rokiem mieliśmy pewne zastrzeżenia względem kandydatury stołecznego dealera, ale firma udowodniła, że nie zatrzymała się w miejscu. W tym roku Carsed oddał do użytku platformę sprzedaży aut używanych, zaś strona sprzedawcy została w pełni dostosowana do urządzeń mobilnych. Obecnie dealer pracuje m.in. nad stworzeniem kalendarza jazd testowych i rozbudową serwisu online.

Carsed

Oceniając zgłoszenie Duda-Cars, moglibyśmy skupić się na przejrzystej stronie internetowej czy dobrze prowadzonych mediach społecznościowych. Dealer proponuje jednak znacznie więcej – niemal wszystkie przygotowywane przez niego treści w social mediach mają autorski stempel, a jakby tego było mało, całkiem niedawno firma wykorzystała materiały wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Duda-Cars

Podkreślaliśmy to już przed rokiem, ale nic nie szkodzi – możliwość łatwego odkupu auta w ramach trade-inu to spory atut, a mało kto może pochwalić się tak przyjaznym dla użytkownika interfejsem w tym zakresie, jak Grupa Bednarek. Pomysłowość w tworzeniu treści w social mediach pozwala z kolei firmie cieszyć się sporym zasięgiem wśród internautów.

Grupa Bednarek

W ostatnich latach wielomarkowy dealer z zachodniej Polski przeprowadził szereg zmian, które wzmocniły obecność Grupy w sferze online. Silną stroną dealera jest niewątpliwie dobrze wykonana strona internetowa, ale nie można też nie wspomnieć o rozwoju firmowego kanału w serwisie YouTube, na którym Grupa Gezet zamieściła już ponad 400 filmów.

Grupa Gezet

Rok temu dealer z Bielska-Białej zwrócił naszą uwagę produkcjami, których nie powstydziłby się reżyser kina akcji. Teraz firma myśli o dalszym rozwoju, a jednym z elementów, który sprzedawca związany z Kią i Skodą chce wznieść na jeszcze wyższy poziom, jest strona internetowa. Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej?

Grupa Korczyk

Tu naprawdę trudno jest się do czegokolwiek przyczepić – mnogość opcji oferowanych na stronie Grupy (witryna oferuje nawet wycenę pojazdów zastępczych) robi wrażenie tym większe, że cały proces, niezależnie czy mówimy tu o zakupie auta, czy serwisie, jest poprowadzony logicznie. Uwagę przyciąga również ciekawie prowadzona kampania wizerunkowa informująca o rozbudowie opolskiego CUPRA studio.

Grupa Lellek

Bywa tak, że w przypadku niektórych statystyk jesteśmy zmuszeni uwierzyć dealerom „na słowo”. W przypadku Interbis, sprzedawcy Kii z Gdańska, o wątpliwościach nie może być mowy – w opublikowanym przez nas raporcie dotyczącym dealerskich profili na Facebooku firma uzyskała jeden z najwyższych wskaźników interaktywności spośród całej branży. A w przypadku YouTuba sprawy mają się równie dobrze.

Interbis

Podczas ubiegłorocznej edycji rankingu dealer z Wrocławia załapał się do grona finalistów, choć ostatecznie został sklasyfikowany na 15. miejscu. Ale to było, zanim firma przeprowadziła małą rewolucję swojej cyfrowej działalności. Nowa, znacznie bardziej rozbudowana strona, zmiany w sposobie prowadzenia mediów społecznościowych, nowe kanały komunikacji – jest tego dość na opis kilka razy większy.

Motorpol Wrocław

Weteran konkursu w trzeciej odsłonie Internetowego Dealera Roku występuje już pod nowym brandem. Tu posłużmy się liczbami – w ciągu pierwszych 10 miesięcy blisko pół miliona użytkowników wygenerowało 1,7 mln wyświetleń na witrynach dealera. Biorąc pod uwagę i tak już wysoką bazę z zeszłego roku, a do tego stronę, która na pierwszym miejscu stawia potrzeby klientów, tegoroczną kandydaturę dawnego RRG należy potraktować bardzo poważnie.

PGD RG Warszawa

Jeszcze jeden stary uczestnik, za to z mnóstwem nowych pomysłów. W ciągu rok dealer przeprowadził szereg zmian na stronie, tworząc przejrzysty i intuicyjny układ, w którym umówienie się na serwis nie będzie stanowiło żadnego problemu. Co ciekawe, w niedalekiej przyszłości firma chce wdrożyć funkcję wirtualnego asystenta, który umożliwi odsłuchiwanie części materiałów umieszczonych na stronie.

Salony Kanclerz

Po kilkunastu miesiącach strona biznesu Sobiesława Zasady nadal przyciąga nowoczesnym designem, ale także ciekawie przygotowaną ofertą sprzedażową. Pokazywanie wysokości rabatu nie jest może już praktyką unikatową (choć wiele firm wciąż tego nie robi!), ale zaznaczanie, które pojazdy cieszą się promocyjnym finansowaniem – już na pewno tak.

Sobiesław Zasada Automotive

Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt!

Artur Białek

+48 694 072 729

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl
www.miesiecznikdealer.pl