DEALERZY SAMOCHODOWI
NA FACEBOOKU 2022

RAPORT

  • Najlepsi - ranking dealerskich profili
  • Jak komunikować? TOP50 dealerskich postów

Sprawdź, jak Twój profil prezentuje się na tle fanpage'ów innych przedstawicieli branży!

CHCĘ POBRAĆ RAPORT

* Raport „Dealerzy samochodowi na Facebooku 2022” przeznaczony jest wyłącznie dla marketerów i innych przedstawicieli branży dealerskiej.

465 zbadanych profili

TOP50 postów w 2022 roku

Ranking najlepszych profili dealerskich

Benchmark, pozwalający porównać swój profil do innych

CO ZNAJDZIESZ W RAPORCIE?

IconIconIconIconIcon

* Możliwość sprawdzenia swoich indywidualnych wyników

O RAPORCIE

Miesięcznik „Dealer” prezentuje najnowszą odsłonę raportu „Dealerzy na Facebooku”, w którym zbadaliśmy jakość i odbiór treści publikowanych przez sprzedawców samochodów w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.


Tym razem pod lupę wzięliśmy 465 brandów dealerskich posiadających swój profil na Facebooku. Dlaczego akurat tyle? Z badania przeprowadzonego przez „Dealera” w ubiegłym roku wynika, że w Polsce funkcjonuje łącznie 449 firm, które łącznie posiadają 1338 pełnych autoryzacji. Chociaż obecność na Facebooku jest już obecnie normą w branży, wielu dealerów nadal nie posiada jednak aktywnego fanpage’a. Mowa tu zarówno o firmach, które w ogóle nie mają profilu na stronie, jak i o tych, które od dłuższego czasu nic nie publikowały. Wybrane 465 profili oznacza więc liczbę aktywnych dealerskich kont z podziałem na poszczególne brandy i stanowi bazę dla tegorocznego raportu.

PEŁNY SPIS TREŚCI RAPORTU

1. Słowem wstępu

2. Krótko o badaniu – co i dlaczego?

3. Liczba fanów – czy warto stawiać na ilość?

4. Godziny aktywności dealerów i klientów

5. Częstotliwość publikacji – ile wynosi dealerska norma?

6. Indeks interaktywności (INI) – najlepsi w branży

7. Aktywność na profilu – like, komentarz czy udostępnienie

8. Rodzaje postów – zdjęcie vs. wideo

9. Wskaźnik interaktywności

10. Wskaźnik zaangażowania

11. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich postów

12. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich profili

1

Zbadaliśmy stopień interaktywności oraz zaangażowania, a także stworzyliśmy ranking TOP50 najlepszych dealerskich fanpage'ów na Facebooku

2

Umieściliśmy benchmark, który pozwala na sprawdzenie, jak twój profil w danej kategorii prezentuje się na tle fanpage'ów innych przedstawicieli branży

3

Zestawiliśmy najlepsze posty na podstawie indeksu interaktywności (INI), który jest miarą zaangażowania i aktywności użytkowników pod postami

A także:

Sprawdziliśmy w jaki sposób dealerzy wchodzą w interakcje z fanami - kiedy i za pośrednictwem jakich kanałów, i jak na ich działalność reagują followersi


Ukazaliśmy informacje ogólne dot. liczby fanów poszczególnych profili


Obliczyliśmy wskaźnik przyrostu w porównaniu do roku 2021

METODOLOGIA - PERCENTYLE

Percentyl jest jednostką statystyczną opisującą położenie danego wyniku względem całej grupy wyników. Poszczególne percentyle określają nam ile wyników (procentowo) było niższych bądź wyższych od danej liczby. Przykładowo 75 percentyl oznacza, że trzy czwarte badanych uzyskało wyniki niższe od danej wartości, a tylko 25 proc. znalazło się powyżej wskazanego progu.

CZĘSTOTLIWOŚĆ PUBLIKACJI

W 2022 r. dealerzy z badanej grupy opublikowali łącznie 56,7 tys. postów. Spośród 465 wybranych profili tylko 14 zamieszczało przynajmniej jedną wiadomość dziennie. Co piąty fanpage aktualizował treści raz na dwa dni, a co drugi – co najwyżej dwukrotnie w ciągu tygodnia.

Liderem pod względem aktywności został Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive, który w 2022 r. zamieścił 870 postów, co daje średnią na poziomie 2,38 wpisów dziennie. Niewiele gorzej wypadł pod tym względem profil firmy POL-CAR z wynikiem na poziomie 850 postów. To „przodownicy” branży – natomiast statystyczny dealer (percentyl 50) wstawiał zaledwie 0,28 posta dziennie.

Pełna tabela dostępna w bezpłatnym raporcie

RODZAJE POSTÓW

W komunikacji z użytkownikami dealerzy coraz bardziej stawiają na posty ze zdjęciami. Obecnie tego rodzaju treści stanowią już 80 proc. łącznej aktywności, czyli o 6 pkt. proc. więcej niż w 2018 r. Konsekwentnie spada natomiast udział materiałów wideo – w pierwszej edycji raportu było to 15 proc., w drugiej 13 proc., zaś w bieżącej edycji – już tylko 10 proc. Czy słusznie?

AKTYWNOŚĆ

Użytkownik Facebooka może zareagować na post na jeden z trzech sposobów – poprzez polubienie, komentarz bądź udostępnienie. Najczęstszym z nich jest „zalajkowanie” wiadomości, które nie wymaga czasu ani wysiłku ze strony osoby przeglądającej profil. Statystycznie na każdy komentarz lub udostępnienie przypada ponad 10 polubień. Z perspektywy dealera jest to jednak wartość najmniej istotna – w przeciwieństwie do komentarza nie zapewnia bowiem możliwości rzeczywistej interakcji, w mniejszym stopniu zwiększa również zasięg sprzedawcy.


Znacząca dysproporcja między liczbą postów zalajkowanych a udostępnionych i skomentowanych może świadczyć o tym, że publikowane treści nie mają potencjału, który zachęcałby followersów do uczestnictwa w dyskusji lub podzielenia się wiadomością ze znajomymi.

JAKIE POSTY OSIĄGNĘŁY NAJWIĘKSZE ZASIĘGI?

TOP50 POSTÓW

W tej części raportu zaprezentowaliśmy 50 najlepszych postów opublikowanych przez dealerów w 2022 r. Ranking został opracowany na podstawie indeksu interaktywności (INI), który pozwolił nam zbadać realny zasięg oddziaływania treści. Na ostateczną kolejność wpłynął dodatkowo uproszczony wskaźnik oceny emocjonalnej. Dodatkowy parametr miał za zadanie pomóc w odrzuceniu postów, na które użytkownicy reagowali negatywnie. Tegorocznym numerem jeden została wiadomość firmy Dom Volvo o przekazaniu schronisku dla zwierząt na Paluchu starych banerów reklamowych, które mogły posłużyć jako posłania. Użytkownicy docenili nie tylko działalność charytatywną, ale przede wszystkim kreatywność autorów akcji. Post, pod którym znalazło się osiemset komentarzy, zalajkowało łącznie prawie 5 tys. osób.

Więcej najlepszych postów dostępne w bezpłatnym raporcie

RANKING 50 NAJLEPSZYCH DEALERSKICH PROFILI

Podsumowaniem raportu dotyczącego działalności dealerów samochodów na Facebooku jest zestawienie pięćdziesięciu najlepszych fanpage’ów. O wyniku końcowym decydowały trzy zmienne:

- wskaźnik interaktywności (Interactivity score)

- wskaźnik zaangażowania (Engagement score)

- dynamika zmian indeksu interaktywności (INI) w 2022 r. w zestawieniu z rokiem 2021

Pełny ranking najlepszych fanpage'ów dostępny w bezpłatnym raporcie

CHCESZ SPRAWDZIĆ JAK WYPADA TWÓJ PROFIL NA TLE INNYCH?

Więcej informacji znajdziesz w pełnej (bezpłatnej) wersji ponad 30-stronicowego raportu!

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Dealer Consulting Group Konieczny i Wspólnicy sp. j. (wydawca „Miesięcznika Dealer”) z siedzibą w Warszawie (ul. Komitetu Obrony Robotników 56, 02-146 Warszawa).


* Pełny raport „Dealerzy samochodowi na Facebooku 2022” przeznaczony jest wyłącznie dla marketerów i innych przedstawicieli branży dealerskiej. Każde zgłoszenie jest weryfikowane indywidualnie przez nasz zespół.

Wypełnij formularz, a prześlemy Ci pełny raport

KONTAKT

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Łukasz Obrycki

obrycki@dealerconsulting.pl

+48 725 515 775

O NAS

Projekt firmy DCG Dealer Consulting, wydawcy Miesięcznika „Dealer” poświęcony w całości marketingowi w firmach dealerskich, w szczególności marketingowi internetowemu. W jego ramach funkcjonuje biuletyn, powstają artykuły i materiały edukacyjne oraz organizowane są cykliczne, dedykowane szkolenia, których tematyka i programy skrojone są pod potrzeby osób odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w firmach dealerskich.

Tworzymy jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. „Dealer” to ściśle sprofilowane wydawnictwo, dedykowane właścicielom, menedżerom i szefom poszczególnych działów firm dealerskich. W magazynie opisujemy sprawy rentowności całej stacji oraz jej segmentów, a także publikujemy prognozy na temat nowych źródeł dochodu dealera i przyszłości rynku samochodowego w Polsce i Europie. Całość wzbogacamy licznymi badaniami, raportami i rankingami salonów, serwisów czy dealerskich działów F&I. Dzięki temu „Dealer” pełni w branży rolę ekspercką i analityczną.


Pismo jest również dla dealerów źródłem inspiracji, pomysłów i dobrych praktyk, które dziennikarze miesięcznika zbierają dla Czytelników z całego dealerskiego świata. Zaś dzięki współorganizacji największych branżowych imprez w Polsce (Kongres Dealerów, Forum TOP100) wydawnictwo integruje rodzime środowisko dealerskie w kraju.

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56

02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl